maandag 23 december 2013

Niet zeuren maar lezen: lijstjestijd



Het is een groot genoegen en tegelijk ook steeds weer een grote frustratie: lijstjestijd. De boekenbijlages van De Standaard en De Morgen puilen weer uit met “beste boeken” en allerlei slimme mensen geven leestips aan de lopende band. Ik vul dan consequent mijn eigen leeslijst verder aan. En die lijst wordt alsmaar langer en langer en dan komt het besef dat voor elk gelezen boek er drie op de leeslijst bijkomen. Aan mijn leestempo kom ik er dus nooit om die lijst ooit afgewerkt te krijgen. Zorgvuldig natellen leert mij dat ik het voorbije jaar 26 boeken heb gelezen. Mijn lijst bevat er momenteel meer dan 40...

Enfin, luxeproblemen, daar moet je niet over zeuren, lezen is het devies.

Enne... dit is mijn eigen lijstjes

De beste boeken van 2013 non fictie:
1/ Geert Mak - “In Europa”
2/ Max Deauville - “Tot aan de IJzer”
3/ Joris Van Parys - “Masereel Een biografie”


De beste boeken van 2013 fictie:
1/ Stefan Brijs - “Post voor Mevrouw Bromley”
2/ Guy Peeters - “Zwarte Bruiloft”
3/ Roderik Six - “Vloed”


Geen opmerkingen:

Een reactie posten